X

مهدی محمد جواهری
  • نام و نام خانوادگی: مهدی محمد جواهری
  • جایگاه سازمانی: مدیرکل دفتر بودجه و نوسازی اداری

سوابق کاری

  • کارشناس و کارشناس ارشد مالیاتی
  • کارشناس مسئول بودجه
  • رییس گروه اعتبارات تملک دارائی و سرمایه ای
  • معاون مدیر کل دفتر بودجه و نوسازی اداری

شرح وظایف


  • تهیه و تنظیم دستورالعمل بودجه سازمان براساس بخشنامه بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور.
  • مطالعه، بررسی و برآورد اعتبارات و نیازها برای دستیابی به اهد اف و برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت و توزیع متناسب اعتبارات.
  • مبادله موافقت نامه های بودجه سازمان ، پیگیری تخصیص اعتبارات و وجوه بصورت مستمر و اعلام آن به واحدهای ذیربط .
  • تهیه گزارش عملکرد بودجه و ارزیابی آن در انطباق با برنامه های تعیین شده و ارائه گزارشهای دوره ای و موردی.
  • اختصاص اعتبارات به طرحها ، برنامه ها و فعالیت ها بر اساس مقررات نگهداری حساب اعتبارات .
  • تلفیق و هماهنگی اقلام پیشنهادی بودجه با همکاری مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی.
  • تهیه وتنظیم بودجه پیشنهادی شامل اقلام درآمد و هزینه سازمان با همکاری معاونتها و واحدهای ستاد و صف براساس شاخص های ابلاغی بودجه و ارائه به مسولین سازمان جهت ارسال به سازمان برنامه و بودجه کشور.
  • دریافت اعتبارات تخصیص یافته و ابلاغ آن به واحدهای ستاد و صف سازمان و نظارت براجرای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایهای .
  • مطالعه، بررسی و طراحی تشکیلات تفصیلی سازمان در ستاد و مراکز استانها، شهرستانها و بخشها در راستای برنامه های کلان ملی، سیاست ها و ضوابط و مقررات مربوطه .
  • دریافت و بررسی پیشنهادهای واصله از واحدهای سازمانی درخصوص حذف یا ایجاد سطوح وپست های سازمانی مورد نیاز و ارائه پیشنهادهای اصلاحی به سازمان اداری و استخدامی کشور.
  • تهیه و به روز نگهداشتن نمودار سازمانی و مجموعه شرح وظایف و پستهای سازمانی با رعایت ضوابط و شاخص های ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور.
  • انجام مطالعات مستمر درزمینه امور و وظایف حاکمیتی و تصدی درسازمان در راستای برون سپاری و توسعه مشارکت بخش غیردولتی و ارائه پیشنهاد به مقامات مافوق.
  • ساماندهی امور مربوط به نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در حوزه ستادی و ادارات کل امور مالیاتی در راستای جلب مشارکت کارکنان و ارباب رجوع برای انجام امور بنحو شایسته .
  • انجام امور دبیرخانهای شورای راهبری توسعه مدیریت و تهیه و گردآوری مطالب و موضوعات مورد نیاز جهت طرح در جلسات، تهیه صورتجلسات و ابلاغ آن به دفاتر مربوطه.
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامهریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگیهای شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی.
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ،ارتقاء، تخصیص پاداش و ...)
  • انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مقام مافوق.