X

غلامرضا قبله ای
  • نام و نام خانوادگی: غلامرضا قبله ای
  • جایگاه سازمانی: مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی
  • تاریخ تولد: 1353
  • محل تولد: تهران

لیسانس حقوق قضایی، فوق لیسانس مدیریت فرهنگی، دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی

سوابق کاری

  • مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • مدرس دانشگاه پیام نور از سال
  • مدرس دانشگاه آزاد اسلامی
  • تهیه مقالات علمی با موضوعات فرهنگی و چاپ در فصلنامه علمی، پژوهشی و جراید و نشریات علمی
  • معاون فرهنگی اجتماعی یکی از مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مدت 5 سال
  • کارشناس حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • کارشناس مسئول حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور
  • رئیس گروه دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور
  • رئیس حوزه 814 شورای حل اختلاف دادگستری تهران از سال 1383 تا 1397
  • معاون مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به مدت 8 سال
  • مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور

شرح وظایف


  • انعکاس دیدگاهها ، سیاست ها ، خط مشی ها ، برنامه ها، فعالیتها ، طرحها و عملکرد سازمان با استفاده از امکانات رسانه های گروهی و شبکه های اطلاع رسانی .
  • برقراری ارتباط با روابط عمومی کلیه دستگاههای اجرائی به منظور اطلاع رسانی در مورد فعالیت های سازمان .
  • برنامه ریزی و نظارت جهت پاسخگویی به مودیان مالیاتی از طریق ایجاد مراکز پاسخگویی.
  • سیاست گذاری ، هماهنگی و نظارت بر فعالیت روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی استانها .
  • هماهنگی و برگزاری مصاحبه ها و نشست های خبری رئیس کل ، معاونین و مدیران کل سازمان با اصحاب رسانه.
  • برگزاری مراسم و نمایشگاههای مختلف به مناسبت های ملی ، مذهبی و فرهنگی .
  • ایجاد زمینه های مناسب به منظور برقراری حسن ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین سازمان و اخذ بازخورد نظرات و پیشنهادات و انتقادات و ... مردم و مودیان مالیاتی و انعکاس به مراجع ذیربط سازمان با بهره گیری از سامانه های نوین ارتباط مردمی.
  • تهیه و تدوین اخبار، بیانیه ها و جوابیه ها و آگهی های سازمان بمنظور انتشار در رسانه های ارتباط جمعی.
  • نظارت بر به روز نمودن تارنمای (وب سایت) سازمان و انعکاس اخبار و اطلاعات در آن.
  • تدوین و اجرای سیاست های خبری ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان از طریق رسانه های گروهی و شبکه های اطلاع رسانی و فضای مجازی.
  • سنجش افکار درون و برون سازمان نسبت به سیاست ها ، فعالیت های انجام شده در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی.
  • برنامه ریزی در خصوص تبیین نقش و اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی برای آحاد مردم بویژه دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها به عنوان مودیان بالقوه مالیاتی به منظور تغییر رفتار مودیان در تمکین آگاهانه و داوطلبانه پرداخت مالیات از طریق رسانه های جمعی اثرگذار.
  • برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت جهت تهیه و تولید انواع برنامه های اطلاع رسانی وفرهنگ سازی از قبیل تولید و پخش فیلم، تیزر، انیمیشن موشن گرافی، برنامه های گفت و گو محور تلویزیونی و رادیویی، زیرنویس، آرم آگهی و... جهت آگاهی و اطلاع رسانی به عموم در زمینه حقوق و تکالیف مالیاتی مودیان در منابع مختلف مالیاتی و... و تهیه و تولید آثار ماندگار و نمادین از قبیل سریالهای تلویزیونی با مضامین مالیاتی، سرود مالیات و....
  • سنجش افکار درون و برون سازمانی نسبت به سیاست ها و فعالیت های انجام شده در حوزه ی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی.
  • تهیه و تولید محتوای مالیاتی به منظور ارائه به خبرگزاری ها،رسانه های مکتوب و دیجیتال و رسانهی ملی.
  • پایش و رصد روزانه تمامی روزنامهها و خبر گزاریهای سراسر کشور در خصوص جهت گیری مطالب منتشر شده در زمینه ی مسایل جاری مالیاتی و سیاست های اجرایی سازمان متبوع.
  • طراحی و تهیه بولتن های روزانه جهت ارائه به مسئولین ارشد سازمان.
  • اطلاع رسانی داخل سازمانی از طریق تهیه و تولید نشریه سامان.
  • اطلاع رسانی داخل سازمانی و برون سازمانی توسط نرم افزارهای پیام رسان.
  • همکاری، مشارکت و برنامه ریزی به منظور اطلاع رسانی و تبلیغ در زمینه چگونگی استفاده از کدها و تبعات حقوقی آن .
  • حصول اطمینان از آگاهی عموم مردم از وظایف و مسئولیت شان در قبال قوانین مالیاتی.
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامهریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگی های شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی.
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ، ارتقاء، پاداش و ...)
  • انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مقام مافوق.