X

داریوش محمدی
  • نام و نام خانوادگی: داریوش محمدی
  • جایگاه سازمانی: مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری
  • کارشناسی ارشد: مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)
  • کارشناسی ارشد: مدیریت (مرکز آموزش مدیریت دولتی)
  • دکترا مهندسی صنایع ، گرایش برنامه ریزی و مدیریت تولید (مرحله دفاع پایان نامه)
  • کارشناسی: آمار (دانشگاه شهید بهشتی)

سوابق کاری

  • مسئولیت های اداری و سوابق شغلی
  • مشاور رئیس مرکز آمار ایران (از 1398 تا 1399 )
  • معاون توسعه منابع انسانی و امور استانها مرکز آمار ایران (از 1393 تا آذر 1398 )
  • رابط گزینش مرکز آمار ایران (از 1395 لغایت 1398)
  • مدیر کل استانداردها و نظارت مرکز آمار ایران (از 1391تا 1393 )
  • معاون مدیرکل پشتیبانی مرکز آمار ایران (1390)
  • رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان مرکز آمار ایران (بمدت 6 سال طی 2 دوره)
  • مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری لرستان (از 1386 تا 1390 )
  • معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان لرستان (از 1379 تا 1386 )
  • معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه استان لرستان (از 1378 تا 1379 )
  • رئیس گروه تحقیقات و آموزش سازمان برنامه و بودجه استان لرستان (از 1375 تا 1378)
  • مسئول حراست سازمان برنامه و بودجه لرستان (1376 تا 1384)
  • عضویت در کارگروه های برنامه ریزی و توسعه استان لرستان و ستادهای کشوری محاسبات اقتصادی، سرشماری ها و ...
  • سوابق مطالعاتی و پژوهشی
  • انجام مطالعات اقتصادی و منطقه ای در حوزه برنامه و بودجه، اشتغال زایی و فعالیت های اقتصادی و تهیه گزارش های مربوطه در این خصوص
  • تهیه و چاپ بیش از 10 مقاله مرتبط با علوم اداری و علوم مهندسی در نشریات و کنفرانس های علمی داخلی و خارجی

شرح وظایف


  • تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر، دورهای و موردی از واحدهای صف و ستاد سازمان.
  • بازرسی از عملکرد مدیران، کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع .
  • برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور انجام بازرسی های محسوس و نامحسوس .
  • برقراری ارتباط با سازمان های نظارتی اعم از کشوری و انتظامی نظیر سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات کشور ، بازرسی ویژه ریاست جمهوری ، بازرسی و نظارت سایر دستگاههای اجرایی در صورت نیاز.
  • دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم از واحدها و کارکنان سازمان و بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهائی به منظور پاسخگوئی به شاکیان.
  • جمع بندی شکایات در مقاطع زمانی ماهانه، سه ماهه و...، تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای رئیس کل سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور .
  • همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان و برنامه ریزی در زمینه ارزیابی عملکرد و شاخص های مورد عمل .
  • تکمیل فرم های ارزیابی و ارسال به مراجع ذیربط .
  • بازنگری و اصلاح مستمر شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد با همکاری واحدهای سازمان .
  • ارجاع رسیدگی به اتهامات کلیه ماموران مالیاتی و نمایندگان سازمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی به هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری.
  • ارجاع موارد رسیدگی و تحقیق پیرامون عملکرد کلیه ماموران مالیاتی، نمایندگان سازمان در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی به دادستانی انتظامی مالیاتی .
  • دریافت اعتراض محکومین از اداره کل منابع انسانی و رفاه و ارجاع آن جهت طرح درخواست آنها در هیات تجدید نظر.
  • بررسی امکان اجرای رای صادره قطعی در خصوص متهم به لحاظ قرار داشتن در یکی از حالت های استخدامی و در صورت عدم امکان، اعلام به هیات عالی نظارت .
  • اقدام در خصوص تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز و یا صدور قرار رفع نقص به منظور رسیدگی به تخلفات اداری حسب مورد.
  • ابلاغ موارد اتهام به طور کتبی به کارمند متهم با ذکر تعیین مهلت به منظور ارائه اسناد و مدارک لازم در جهت دفاع از خود و درخواست تمدید مهلت مقرر در صورت نیاز.
  • دعوت از متهم جهت حضور در جلسات رسیدگی به تخلفات اداری در صورت درخواست وی یا به تشخیص هیات.
  • اقدام در خصوص صدور حکم اولیه توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری.
  • رسیدگی به درخواست متهم در خصوص تجدید نظر نسبت به آرای هیاتهای بدوی.
  • برقراری ارتباط با وزارت اطلاعات و سایر ادارات و سازمانها جهت استعلام در صورت نیاز.
  • صدور دستورات لازم در خصوص توقف رسیدگی به تخلفات اداری در صورت فوت متهم.
  • رسیدگی به پرونده های مطروحه در هیاتهای پاکسازی و بازسازی گذشته و پرونده های قطعی شده در هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء قطعی شده توسط دیوان عدالت اداری یا هیات عالی نظارت، توسط هیاتهای بدوی و تجدید نظر بر حسب مراحل پیشرفت قانونی پرونده.
  • برقراری ارتباط و انجام همکاری های لازم با نماینده رئیس کل سازمان در بخش نظارت و هماهنگی.
  • اعلام اتهام مدیران به نماینده موضوع ماده 34 قانون تخلفات اداری از حیث تعیین مرجع رسیدگی.
  • انجام هماهنگی های لازم با «دبیرخانه هیات عالی نظارت».
  • ارسال آراء صادر شده توسط هیاتهای بدوی و تجدید نظر و احکام اخراج موضوع ماده«17» قانون تخلفات به طور مستقیم و بلافاصله به اداره کل منابع انسانی و رفاه.
  • هماهنگی و نظارت بر کار هیاتها توسط نماینده رئیس کل سازمان.
  • بازرسی از چگونگی کار هیاتها و تهیه گزارش لازم برای ارائه به رئیس کل سازمان به ویژه در مواردی که گزارشی از کم کاری یا غرض ورزی آنها دریافت می کنند و ارسال یک نسخه از آن به هیات عالی نظارت.
  • نظارت بر فعالیت هیاتها و راهنمایی و هدایت و آموزش آنها به منظور اجرای هر چه صحیح تر قانون.
  • بررسی صلاحیت اعضای هیات ها و گروههای تحقیق و ارسال گزارش از موارد احتمالی عدم صلاحیت به رئیس کل سازمان و نیز هیات عالی نظارت.
  • تهیه گزارشهای ماهانه از کار هیات های مربوط و ارسال آنها به هیات عالی نظارت ، همراه با یک نسخه از تمام آراء صادر شده.
  • بررسی و تجزیه و تحلیل نتیجه کار هیاتها در سازمان و آثار آن در سالم سازی محیط اداری و ارسال آن برای رئیس کل سازمان و هیات عالی نظارت در فاصله های شش ماهه و یکساله.
  • ارائه پیشنهاد به رئیس کل سازمان جهت ایجاد شعبه یا شعباتی در ستاد یا استانها یا تعطیل کار بعضی از شعب .
  • حضور مستقیم در جلسه های نمایندگان موضوع ماده (34) آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری جهت اطلاع از آخرین نقطه نظرها و تأمین هماهنگی هر چه بیشتر در کار هیاتهای مربوط.
  • اعلام اسامی، مشخصات اعضای اصلی و علی البدل و تغییرا ت آن به صورت مستمر به هیات عالی نظارت.
  • پیشنهاد اعمال ماده (13) قانون رسیدگی به تخلفات اداری (آماده به خدمت) به رییس کل سازمان در مواردی که پرونده کارکنان در هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری مطرح می گردد.
  • انجام امور محوله از سوی مقام عالی وزارت و رییس کل سازمان .
  • اجرای ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری و پیشنهاد جهت انتخاب بازرسان موضوع ماده مذکور.
  • ارجاع موارد ذیل به هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری جهت رسیدگی:
  • الف) موارد نقض آراء قطعی و تجدید نظر توسط دیوان عدالت اداری یا هیأت عالی نظارت.
  • ب) موارد تخلف مأموران مالیاتی و نمایندگان سازمان در هیأت های حل اختلاف مالیاتی و همچنین سایر مأمورانی که طبق قوانین مالیاتی در امر وصول مالیات دخالت دارند و یا کسانی که با حفظ سمت وظایف مأموران مالیاتی را انجام می دهند واصله از دادستانی انتظامی مالیاتی (ماده 265 ق.م.م).
  • ج) ارسال موارد صدور منع تعقیب واصله از دادستانی انتظامی مالیاتی به هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری جهت بررسی و اتخاذ تصمیم مقتضی (تبصره ماده 265 ق.م.م)
  • انجام پیگیری لازم برای رفع مشکلات و نیازهای مربوط به تأمین نیروی انسانی و تدارکاتی هیاتها برای تسهیل در کار آنها.
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامهریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگی های شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی.
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ،ارتقاء، تخصیص پاداش و ...)
  • انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مقام مافوق.