X

اکبر زارعی
  • نام و نام خانوادگی: اکبر زارعی
  • جایگاه سازمانی: مدیرکل دفتر نظارت بر امور دادرسی مالیاتی
  • تاریخ تولد: 1346
  • محل تولد: شهر ری
  • تحصیلات: لیسانس مدیریت
  • فوق لیسانس مدیریت

سوابق کاری

  • کمک ممیز مالیاتی ـ ممیز مالیاتی ـ سر ممیز مالیاتی ـ رئیس امور مالیاتی ـ معاون مدیریت ـ معاون مدیر کل ـ مدیر کل وصول و اجرا امور مالیاتی شهر تهران ـ مدیر کل امور مالیاتی جنوب تهران- مدیر کل امور مالیاتی مرکز تهران
  • نماینده دادستان انتظامی مالیاتی با حفظ سمت رئیس امور مالیاتی
  • مسئول بررسی و تصویب دستاوردها از دیدگاه مالیاتی کارگروه بررسی و تصویب نیازمندهای کارکردی ماژول عملیات اجرایی (EFC) پروژه سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی (ITS) (مدیر تصمیم گیر)
  • عضو هیات مدیره و بازرس شرکت تعاونی و اعتبار کارکنان وزارت امور اقتصاد و دارایی در سال های 1380 تا 1390
  • عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی اعتبار سازمان (در حال حاضر)
  • عضو شورای مرکزی پایگاه بسیج سازمان امور مالیاتی کشور (مسئول نظارت و تایید صلاحیت)

شرح وظایف


  • نظارت بر عملکرد اعضاء هیاتهای حل اختلاف مالیاتی.
  • بازرسی و نظارت برفرآیند انجام امور دادرسی مالیاتی .
  • تهیه و تدوین دستورالعمل دادرسی مالیاتی و نظارت بر اجرای آن و اصلاح مستمر آن .
  • بررسی و اعلام نظر در خصوص احراز صلاحیت انتصاب اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی موضوع بند 1 ، 2 و 3 ماده 244 و 245 ق. م .م و همچنین عزل و نصب و جابجایی آنها .
  • بررسی و پیگیری حق الزحمه های تخصیصی و پرداختی به اعضاء بندهای 2 و 3 هیاتهای حل اختلاف مالیاتی برابر اعتبار ابلاغی و پیشنهاد اصلاحی آن .
  • دریافت و بررسی شکایات بعمل آمده از عملکرد و اعضاء هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و اظهار نظر در مورد آنها به منظور بهبود فرآیندهای امور هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و افزایش کارایی .
  • بررسی وپیگیری گزارش مربوط به هیأتهای حل اختلاف مالیاتی از مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی.
  • استخراج آمار عملکرد هیأتها از سامانه های مالیاتی مرتبط و پیگیری قرارهای معوق به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی مالیاتی.
  • تهیه و تدوین دستورالعمل ها ، ضوابط اجرایی و رویه های مورد نیاز دادرسی مالیاتی .
  • مشارکت با مرکزآموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه آموزش ماموران مالیاتی .
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامه¬ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگی های شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ،ارتقاء، تخصیص پاداش و ...)
  • انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مقام مافوق.
  • بازرسی و نظارت برفرآیند انجام امور دادرسی مالیاتی .
  • تهیه و تدوین دستورالعمل دادرسی مالیاتی و نظارت بر اجرای آن و اصلاح مستمرآن .
  • بررسی و اعلام نظر در خصوص احراز صلاحیت انتصاب اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی موضوع بند 1 ، 2 و 3 ماده 244 و 245 ق. م .م و همچنین عزل و نصب و جابجایی آنها .
  • بررسی و پیگیری حق الزحمه های تخصیصی و پرداختی به اعضاء بندهای 2 و 3 هیاتهای حل اختلاف مالیاتی برابر اعتبار ابلاغی و پیشنهاد اصلاحی آن .
  • دریافت و بررسی شکایات بعمل آمده از عملکرد و اعضاء هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و اظهار نظر در مورد آنها به منظور بهبود فرآیندهای امور هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و افزایش کارایی .
  • بررسی وپیگیری گزارش مربوط به هیأتهای حل اختلاف مالیاتی از مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی.
  • استخراج آمار عملکرد هیأتها از سامانه های مالیاتی مرتبط و پیگیری قرارهای معوق به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی مالیاتی.
  • تهیه و تدوین دستورالعمل ها، ضوابط اجرایی و رویه های مورد نیاز دادرسی مالیاتی .
  • مشارکت با مرکزآموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه آموزش ماموران مالیاتی .
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامه¬ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگی های شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ،ارتقاء، تخصیص پاداش و ...) انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مقام مافوق.