X

الله محمد آقایی
  • نام و نام خانوادگی: الله محمد آقایی
  • جایگاه سازمانی: مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین الملل
  • تحصیلات: لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی سال 1373
  • تحصیلات: لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی سال 1373
  • فوق لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه تهران سال 1376
  • دانشجوی دکتری (مرحله دفاع از رساله) اقتصاد دانشگاه سمنان

سوابق کاری

  • کارشناس سیاستهای مالیاتی و درآمدهای دولت معاونت امور اقتصادی از تاریخ 1374/12/1 تا 1376/4/12
  • رئیس گروه سیاستهای مالیاتی و درآمدهای دولت معاونت امور اقتصادی از تاریخ 1376/4/13 تا 1381/11/19
  • معاون مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاستهای مالی معاونت امور اقتصادی از تاریخ 1381/11/19 تا 1385/4/10
  • معاون دفتر طرح و برنامه سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ 1385/4/11 تا 1385/9/28
  • مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ 1385/9/29 تا 1387/7/20
  • مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی از تاریخ 1387/7/21 تا 1391/3/10
  • رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از تاریخ 1391/3/11 تا 1393/1/26
  • مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از تاریخ 1393/1/27 تا 1393/4/11
  • مشاور وزیر و دبیر ستاد پروژه های کلیدی از تاریخ 1393/11/5 تا 1395/3/10
  • نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان تهران از تاریخ 1395/3/11 تا 1396/6/15
  • مشاور وزیر و مدیرکل دفترارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از تاریخ 1396/3/16تا 1397/1/26
  • مدیرکل دفتر امور استانها از تاریخ 1397/1/27 تا 1398/9/16
  • نامبرده دارای مقالات علمی متعدد و سابقه تألیف و ترجمه چندین جلد کتاب، مجری چندین طرح تحقیقاتی، داوری چندین طرح تحقیقاتی و مطالعاتی، تدریس در دانشگاههای مختلف و عضویت در کمیته ها و ستادهای تخصصی می باشد.

شرح وظایف


  • مدیریت برگزاری جلسات شورای معاونان و حسب مورد سایر جلسات رئیس کل سازمان.
  • انجام بازرسی و نظارت بر عملکرد تمامی واحدهای ستادی و استانی حسب دستور رئیس کل به صورت ویژه.
  • برنامه ریزی و هماهنگی برنامه ملاقات ها و برقراری ارتباط بین رئیس کل محترم سازمان و مسئولین وزارتخانه متبوع و سایر دستگاه های اجرائی.
  • تهیه وجمع بندی گزارش ها واطلاعات مورد نیاز رئیس کل محترم سازمان، ویرایش واصلاح پیش نویس نامه های عادی و محرمانه، بخشنامه ها، دستورالعمل ها و کلیه مکاتبات تهیه شده توسط معاونتها و واحدهای ستادی به منظور امضای رئیس کل محترم ،تهیه و تلخیص گزارش های مالیاتی و پرسنلی ارجاعی از سوی مدیریت و ریاست سازمان و تهیه پاسخ به مکاتبات واصله از دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونین وزارتخانه، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاههای نظارتی.
  • هماهنگی با مراجع ذیصلاح به منظور امحاء اوراق، اسناد و پرونده های راکد و زائد مالیاتی، ارزشیابی پرونده های مالیاتی فاقد بدهی و اسناد و مدارک راکد و انجام فرآیند امحاء اوراق، اسناد و پرونده های راکد و زائد مالیاتی و تهیه وتنظیم صورتجلسه مربوطه به منظور ارائه به مقامات ذیصلاح.
  • دریافت، ثبت، اسکن وصدور کلیه نامه های دریافتی (وارده) و ارسالی (صادره) از طریق شبکه پیام دولت، پروتکل ای سی ای و واحد پست سازمان.
  • پاسخگویی به پیگیریهای تلفنی و حضوری ارباب رجوع و ارائه راهنمایی و مشاوره مالیاتی از طریق واحد.
  • میز خدمت حضوری.
  • انجام هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارتخانه های مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی و بخش روابط بین الملل دستگاههای اجرائی و هماهنگی ارتباطات بین المللی ادارات و دفاتر سازمان در سراسر کشور به عنوان رابط رسمی برقراری تماس های بین المللی با سایر کشورها و سازمان های بین المللی، به استثنای موارد مربوط به موافقتنامه های مالیاتی و تبادل اطلاعات مالیاتی از مجرای مقام صلاحیت دار مالیاتی یا نمایندگان مجاز ایشان.
  • تمهید مقدمات شرکت در کمیته های (گروه های) کاری بین المللی مالیاتی و رویدادهای بین المللی مجامع و سازمانهای تخصصی منطقه ای و بین المللی مالیاتی و تهیه و تنظیم پیش نویس صورت جلسات ویادداشت تفاهم های مربوط به همکاری های مالیاتی با کشورهای خارجی و سازمانهای بین المللی و مشارکت در برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی کاربردی مالیاتی با همکاری سازمانها و مراجع بین المللی.
  • انجام مراجعه حضوری، تلفنی وکتبی مکاتبات ارجاعی به سازمان که جهت پیگیری به این گروه ارجاع می گردد.
  • انجام نقش رابط بین سازمان امور مالیاتی با کلیه دستگاه های خارجی از جمله دفتر وزارتی، دفتر امور حقوقی و مجلس، روابط عمومی و ... وزارت متبوع و نیز مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و ... جهت پیگیری و پاسخگویی به مکاتبات فی مابین.
  • انتقال پیام های دستگاه های فوق الذکر به دفاتر داخلی سازمان جهت تسریع در ارسال پاسخ مکاتبات و انجام پیگیری های مکرر شفاهی و حضوری، کتبی و تلفنی تا حصول نتیجه و ارسال پاسخ به دستگاههای پیگیر.
  • مشارکت در تهیه و تدوین برنامه راهبردی و برنامه های عملیاتی سالانه ادارات کل امور مالیاتی و نظارت بر آنها و تدوین گزارشات عملکرد آنها و حسب مورد انجام بازرسی میدانی.
  • برگزاری اجلاس سراسری مدیران کل سازمان امور مالیاتی کشور.
  • ارجاع نامه های عادی و محرمانه (وارده به سازمان) به معاونت های ذیربط.
  • سایر امور ارجاعی از طرف رئیس کل سازمان.
  • مشارکت با مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در زمینه تهیه متون و برنامه های آموزشی به منظور توسعه و ارتقاء توانمندی ها و شایستگی های شغلی کارکنان براساس نیاز سنجی آموزشی.
  • هدایت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام بهینه وظایف محوله و نظارت بر چگونگی عملکرد آنان (ارزشیابی ،ارتقاء، تخصیص پاداش و ...)